zondag 30 juni 2024

Locatie:
 Wilhelminakerk

Bij de dienst
Tweede zondag van de zomer.
Deze ‘groene’ tijd van het jaar, met om ons heen het vele en frisse groen leent zich uitstekend om, nu die grote drukte van de hoogtijdagen en feesten voorbij is, verstild en mijmerend je weg te gaan.
Stil te staan bij wat bloeit en vreugde geeft in het bestaan. Je te verwonderen over de kleine dingen die je gelukkig maken. En om tijd te hebben nog eens terug te bladeren, stil te staan bij wat nog moet worden aangezien, omdat je daar niet zomaar aan voorbij kunt. Te bladeren ook in Zijn geschiedenis, de geschiedenis van Jezus onder ons. En zo leest de kerk de evangeliën opnieuw en staan we nog eens stil bij Hem die onder ons was. Vandaag een op het oog huiselijk tafereel, koffiedrinken na de kerkdienst. Maar ach wat sneu, de moeder des huizes ligt ziek te bed. Moeten die mannen zelf voor de koffie zorgen. Maar wat scheelt haar eigenlijk precies? En wie of wat is Jezus in dit verhaal? We gaan het horen en beleven, zondagochtend.
Ds. Theo van Leeuwen

Onze zondagsbrief (WilopZondag) met daarin de orde van dienst vindt u door hier te klikken.