Kampeerweekend

We hebben in de Wilhelminakerk sinds tien jaar de traditie om in het voorjaar met elkaar te kamperen. Dit jaar streken we neer in Berg en Dal, tussen Nijmegen en Groesbeek. Op camping de Groote Flierenberg hadden we een heel groepsveld voor onszelf. Nouja, we hadden één gastcaravan in de hoek van het veld. Rondom het veld stonden we met dertien tenten en twee caravans. Op vrijdagavond kwam iedereen binnendruppelen en al snel was het een gezellige drukte op het veld. En terwijl de kinderen in het donker hun slaapzak opzochten, zochten de volwassenen een plekje bij één van de tenten om met elkaar bij te praten. Op zaterdag scheen de zon weer volop en koos iedereen zijn eigen bezigheid: wandelen in de omgeving, een museum bezoeken, fietsen op de weg of een mountain bike-route. En we kregen bezoek van onze eigen dominee Evelien Plaisier en haar gezin. De kinderen organiseerden zelf een Wie-is-de-mol-spel voor jong en oud.
's Avonds hadden we een barbecue midden op het veld, aan een lange rij tafels.

Op zondagochtend weer een heerlijk zonnetje, en de tieners en volwassenen gingen in kleine groepjes in gesprek over vragen als "Waar word je blij van in de kerk?" en "Voor wie zou jij een kaarsje willen aansteken?"   In de loop van de middag werden de tenten weer ingepakt en de caravans achter de auto gehangen. En de kampeerders van de Wilhelminakerk hadden een heerlijk weekend om op terug te kijken.