woensdag 6 december 2023

Bijeenkomst 'Meer inzicht in stappen naar gasloos wonen'

Datum:
 woensdag 6 december 2023
Tijdstip:
Locatie:
 Wilhelminakerk

Op 6 december wordt er een bijeenkomst georganiseerd over 'Meer inzicht in stappen naar gasloos wonen' in de Wilhelminakerk om 20 uur.
Ab de Buck, Rinald van der Wal, Kees Verduijn en Theo de Rooij nemen je mee in het oerwoud aan mogelijkheden je woning gasloos te maken en geven je meer inzicht in welke stappen het meest efficiënt zijn en bij jouw persoonlijke situatie passen.
Er wordt gestart met een open discussie: van is het nu allemaal zo nodig gasloos te worden tot de concrete maatregelen. Wat houden die maatregelen precies in, wat kost het, wat is de besparing en terugverdientijd en dat in een tijd dat de energietarieven flink zijn gestegen. Wat zijn de keuzes voor jouw persoonlijke situatie: waar kan je het beste isoleren, is een thuisbatterij zinvol en kies je voor een warmtepomp, een airco, zonnepanelen of infraroodpanelen in jouw stappen naar gasloos?

Het is een interactieve bijeenkomst, dus er komt ook aan de orde wat jezelf al gedaan hebt en je ervaringen daarbij, daar kunnen anderen van leren. Maar ook waar je zelf al aan zit te denken om toe te gaan passen en waar je tegen aan loopt.
Onderdeel is dan ook een presentatie over al die mogelijkheden die nu beschikbaar zijn, wat die inhouden en waar je dan op moet letten.
Tevens zijn er enkele Energiecoaches van Drechtse Stromen aanwezig die eventueel een bezoek aan je woning kunnen brengen voor verder advies of een warmtescan, zie: https://www.drechtsestromen.net/

Het is fijn als je je per email aanmeldt, dan krijg je ook de presentatie en een verslag toegestuurd, dit kan via het contactformulier.