Open Monumentendag en Nationale Orgeldag

Zaterdag 9 september a.s. is Open Monumentendag en Nationale Orgeldag. ‘Levend erfgoed’ is dit jaar het landelijke thema. De Wilhelminakerk is open van 10.00 tot 17.00 uur. Dit jaar is het 125 jaar geleden dat koningin Wilhelmina werd ingehuldigd. Daarom zijn er allerlei herinneringen aan haar te zien.

Met een fototentoonstelling wordt de Wilhelminakerk geplaatst in de ontwikkeling van de kerkbouw van architect Tjeerd Kuipers (1857-1942). Een doorlopende fotopresentatie op de beamer plaatst de Wilhelminakerk in het historisch perspectief van de buurt.

Voor de muziek zorgen Hans en Anne-Marie van de Weg (orgel en altblokfluit) (13.00 uur), Hans Okkerse en Diederick Koornstra (orgel vierhandig!) (15.00 uur). De dag wordt afgesloten met een vesper (16.30 uur), waarin ds. Evelien Plaisier voorgaat.

Van harte welkom!

De commissie Open Monumentendag:
Dicky Peters-de Bruijn, Anneke Gerritsen, Peter de Jong en Peter Dillingh