zondag 5 mei 2024

Ds Evelien Plaisier

zondag 5 mei 2024

Deze morgen verwelkomen we Ramon de Bonte als onze kerkelijk werker. Hij wordt in de bediening gesteld. Het is vandaag ook Bevrijdingsdag, een mooie gelegenheid om lied 709 te zingen: “Nooit lichter ving de lente aan”, een lied dat Ad den Besten schreef bij de viering van veertig jaar vrijheid in 1985. We zingen het na de lezing uit Jesaja, waarin we eraan herinnerd worden dat Gòd het is die bevrijdt. En dan zingen we natuurlijk nog Psalm 43, een Wilheminakerk-traditie, verbonden aan de naam van Leendert Keesmaat, verzetsman die vers 4 van deze Psalm nog zong voor hij gefusilleerd werd. We zingen hem daarom deze keer in de Oude Berijming. In de Psalm horen we – net als in Jezus woorden in Johannes 15 – over vreugde. Het klinkt als een “en tòch…” in tijden waarin de vrijheid, de liefde en de vrede bedreigd worden. We laten ons erdoor inspireren èn voeden als we de maaltijd van de Heer delen.
Ds. Evelien Plaisier

Onze zondagsbrief (WilopZondag) met daarin de orde van dienst vindt u door hier te klikken.